Výmena predného stabilizátora

17. 3. 2013

Ďalší článok o výmene stabilizátora. Tentokrát sa pozrieme na výmenu predného. Práca je o niečo zložitejšia ako pri zadnom a je potrebné aby na ňu boli dvaja. Ak ste nezaregistrovali článok o výmene zadného stabilizátora, ktorý prechádza tomuto, tu je link na článok Výmena zadného stabilizátora.

Postup pri výmene predného stabilizátora

Pri výmene je nutné auto zdvihnúť na konzoly. Auto je nutné nechať vychladnúť, aby bol motor a chladič studený. Postup je rozdelený na dve časti. Prvá opisuje demontáž plastov a druhá samotnú výmenu stabilizátora.


Demontáž platov pod prednou časťou auta:

1. Zdvihneme prednú časť auta na konzoly a dáme dole predné kolesá.

2. Vyberieme klipy, ktoré držia plast z vnútornej strany blatníka. Klip sa vyberá pootočením strednej časti proti smeru hodinových ručičiek a vytiahnutím celého klipu z dierky.

Klipy na vnútornej strane blatníka

3. Odskrutkujeme tri skrutky, ktoré spájajú plast s podnárazníkom

Skrutky na podnárazníku

4. Vyberieme klipy, ktoré spájajú krajný plast so stredným, ktorý je pod chladičom (na obrázku sú skrutky, lebo plasty sú robené namieru).

Uchytenie o strednú časť

5. Vyberieme plast.

6. Kroky 2 až 5 zopakujeme na opačnej strane.

7. Odskrutkujeme štyri skrutky, ktoré spájajú stredný plast s podnárazníkom.

Skrutky na podnárazníku

8. Na oboch stranách odpojíme všetky konektory a držiaky od plastu.

Konektory a držiaky

9. Zo spodnej strany je plast uchytený dvoma skrutkami a dvoma klipmi, ktorá sa nachádzajú v zadnej časti plastu, pri úchytoch chladiča. Vyberieme klipy a odskutkujeme skrutky.

Klip a skturka pri chladiči

10. Teraz stredný plast drží iba štyroch skrutkách a dvoch klipoch (klip a dve skrutky na každej strane). Najprv vyberieme klipy, ktoré sú vpredu. Potom s pomocníkom odskrutkujeme skrutky a plast vypadne smerom dole.

Skrutky a klip na boku plastu


Výmena stabilizátora:

1. Dáme dole konzoly chladiča, každý držia dve skrutky.

Konzoly chladiča

2. Dáme dole čapičky, ktoré chránia matky na pravej aj ľavej strane.

Ochranné čapičky

3. Povolíme a odskrutkujeme matice, na tyčkách stabilizátora na oboch stranách.

Matice na tyčkách stabilizátora

4. Vyberieme tyčky stabilizátora na oboch stranách.

5. Povolíme a odskutkujeme matice, ktoré držia stabilizátor (na ľavej aj pravej strane). Treba dať pozor, aby stabilizátor nevypadol, takže opatrne! Je potrebné aby na to boli dvaja.

Matice uchytu stabilizatora

6. Opatrne poza chladič vyberieme stabilizátor. Je potrebné aby na to boli dvaja.

7. Vyčistíme a namažeme skrutky, ktoré držali stabilizátor na mieste na oboch stranách. Rovnako vyčistíme a namažeme aj matky, ktoré boli na týchto skutkách.

8. Na nové silenbloky stabilizátora nanesieme z vnútornej strany vazelínu, ktorá je súčasťou balenia nového stabilizátora.

9. Silenbloky aj s úchytmi dáme na stabilizátor, na obe strany.

10. Stabilizátor opatrne poza chladič dáme na svoje miesto a priskrutkujeme na ľavej aj pravej strane. Je potrebné aby na to boli dvaja.

Namontovaný stabilizátor

11. Namontujeme naspäť konzoly chladiča.

12. Ak ideme namontovať nové nastaviteľné tyčky stabilizátora, tak ich dĺžku nastavíme na približne rovnakú, ako mali sériove, prípadne tak, aby boli trochu dlhšie.

13. Namontujeme tyčky stabilizátora. Ak máme nastaviteľný stabilizátor, odporúča sa najprv použiť najmäkkšie nastavenie, teda tyčky stabilizátora namontujeme do najvzdialenejších dier od miesta kde je stabilizátor uchyteny o karosériu.

Najmäkkšie nastavenie

14. Namontujeme naspäť plasty opačným postupom ako je uvedený v časti Demontáž platov pod prednou časťou auta. Teda najprv strednú časť, potom bočné.